Роз’яснення ДФС України щодо зберігання первинки
ДФС України листом від 17.05.2016 р. № 10714/6/99-99-13-04-02-15 (електронний ресурс: http://www.golovbukh.ua/news/12596-qqn-16-m8-10-08-2016-vimogi-do-pervinki-pdprimtsya-dinopodatnika) Показники декларації єдинника, у тому числі сума доходу ФОП, повинні бути підтверджені первинними документами, які контролюючі органи мають право в разі потреби вивчати та перевіряти під час проведення перевірок.
Фізичні особи - підприємці повинні мати відповідні документи (договори, банківські документи тощо) для підтвердження сум, які не відносяться до складу доходу платника єдиного податку, зокрема:
- суми кредиту в іноземній валюті, проценти, отримані від банку за користування коштами на рахунку;
- суми завдатку, якщо поверталися кошти, які помилково надійшли на розрахунковий рахунок фізичної особи - підприємця - платника єдиного податку;
- якщо надходили транзитні кошти для виконання або організації виконання визначених договором транспортного експедирування послуг.
Для підтвердження даних податкового обліку, у тому числі даних податкових декларацій з ПДВ, можуть братися до уваги лише ті первинні документи, які складені в разі фактичного здійснення господарської операції.
За відсутності первинних документів на товари (роботи, послуги), придбані платником єдиного податку, у разі виявлення факту неутримання ПДФО під час виплати доходу громадянам до платника податків застосовуються штрафні санкції як до податкового агента (п. 127.1 ПК України). На суму податкового боргу нараховується пеня (п. 129.1.1 ПК України).
За незбереження первинних документів до платників можуть застосовуватися штрафи відповідно до п. 121.1 ПК України.
Крім того, до фізичних осіб, які не ведуть або ведуть з порушенням облік доходів та витрат, застосовується відповідальність у формі адмінштрафу.